Friday, December 7, 2012

SET 3M TERBAIK UTK IBU MENYUSU


Alhamdulillah sekarang ramai yang dah sedar tentang kepentingan supplemen, bukan untuk menjadikan susu yang sikit tiba-tiba menjadi banyak, tapi untuk faedah bersama anak dan ibu.

Bagi ibu yang menyusukan, kenapa supplemen begitu penting? Ibu yang menyusu mempunyai tugas berat, malah mungkin melebihi tugas ibu hamil yang dibekalkan macam2 supplement bagi mengelakkan komplikasi semasa mengandung dan melahirkan. Ibu yang menyusukan sudah tidak mendapat ‘privilege’ seperti ibu hamil yang diberi ‘excuse’ dari kerja-kerja berat dan sebagainya. Ibu menyusukan perlu kembali kepada kehidupan biasa, dan bertambah-tambah lagi kerjanya kerana terpaksa mengepam susu (terutama ibu bekerja). Ada yang hanya tidur selama 2-3 jam saja sehari semalam untuk memenuhi misi penyusuan ini.

Supplemen bukan bahan ajaib. Ia sepatutnya menjadi penyokong kepada tubuh badan kita dalam mendapatkan nutrien perlu yang mungkin:

  • kita tak perolehi dari pemakanan harian
  • musnah dalam proses pembuatan makanan
  • tidak dapat diserap oleh tubuh
  • dimusnahkan oleh bahan-bahan asing contohnya pencemaran
Suka atau tidak, hakikatnya kita makan untuk rasa kenyang, bukan untuk sihat. Walaupun makanan diambil mengikut piramid makanan, namun ada banyak faktor yang menghilangkan kualiti makanan yang kita ambil, terutama makanan yang dibeli. Salah satu sebab yang jelas ialah, kita tak tahu bila makanan tersebut dimasak, terutama nasi campur.
Jadi, untuk ‘cover’ semua itu, dipermudahkan dalam bentuk supplemen.


Shaklee mempunyai rangkaian produk khas untuk ibu menyusu kekal cergas, sihat, bertenaga sepanjang hari, membantu mencukupkan keperluan nutrisi juga membantu penghasilan susu yang lebih baik. Saya sendiri mengambil set penyusuan Shaklee sejak bersalin sehingga sekarang  ;) Set nie 3M yang paling best utk sy yg terdiri drpada



  • Multivitamin
  • B-complex
  • Vitamin C
  • Alfalfa
  • kalsium
  • ESP
  1. sangat2 dicadangkan untuk ibu2 yang mengalami kemeruduman susu/ susu sedikit.
  2. ibu2 yang mula menyimpan stok ebm
  3. sesuai untuk ibu2 yang ingin relaktasi
menyusukan anak tidak susah dan tidak semudah yang disangka. perjalanan penyusuan yang panjang ini menuntut ibu2 untuk bekerja keras untuk pam secara konsisten dan melengkapkan tubuhnya dengan zat dan nutrisi yang boleh diperolehi dari pemakanan yang sihat. namun berapa ramai ibu ibu yang betul2 menjaga pemakanan yang berkhasiat? ingat! apa yang ibu makan adalah apa yang disalurkan kepada anak melalui susu ibu.. pada saya supplement sangat2 membantu agar ibu ibu mendapat khasiat harian yang mencukupi dan tumbesaran anak yang baik dah sihat. 

mummy2!! pilihan ditangan anda untuk beri yang terbaik untuk anak2 anda.. anda yang mencorakkan masa depan mereka. 

'jika seorang wanita menyusui anaknya sehingga 2 tahun, maka malaikat dilangit khabarkan berita bahawa syurga wajib baginya' 


Leli Mardihah shaklee independent distributor ID:858774 email lelimardihah@gmail.com sms 012 4190477

No comments:

Post a Comment

I LOVE BLOG VITAMIN LELI